söndag 16 mars 2008

Jana: Det här med mammors kärlek

Så nåt glas vin och sittandet framför Melodifestivalen förvandlades ganska snabbt till väldigt många glas vin, åhh-anden från Fias sida när hon fick se BWO-Martins uppenbarelse på tv:n och utgång på Platens. Efter att Stina tagit med mig ut på promenad såklart. Jag behöver ju rastas.
Vilket var något Fia spann vidare på och placerade mig på dansgolvet, där jag tydligen besitter hawaii-anska (påhittat ord men what the heck) dansmoves som jag snällt blev upplyst om.

Min mor var snäll och skjutsade hem oss som ostbågen redan har skrivit, men denna hemfärd och en händelse idag har fått mig att fundera. Igår motsatte sig min mor att stanna och förse mig med hamburgare på vägen hem, och idag fick jag hälsningsfrasen "Hej fylletratt". Se två negativa ting på mindre än 24 timmar. Min fråga som följer är denna: Älskar inte min mamma mig längre? Snäll som jag är ska hon få chansen att visa sin kärlek när jag träffar henne inom en timma, jag tänkte att hon skulle få visa den i form av mat. Jag planerar att bli jättemätt. För visst älskar du mig mamma?

+

= No mommy love?

0 kommentarer: