fredag 25 april 2008

Doodle: det här med att överreagera, bara en aning.

Artikel i DN;






:-OoOOOo ... jag menar.. so the fuck what? Så du är svensk-reggad? Du gjorde lumpen i Finland istället för Sverige? Har du betalat för mkt skatt på ngt sätt? Nej. Har du utsatts för spott och spe? Nej. Det enda som hänt är att du, lilla vän, trodde du var finsk när du var svensk. Och, jag menar, om vi ska vara ärliga --- är du inte lite nöjd just nu?



Skulle verkligen inte bry mig ett piss om det kom fram att jag var finsk och inte svensk. Så länge jag inte ser finsk ut så ser jag inte ngt problem med det hela. ;-D



"- Han, som var svensk, gjorde lumpen i Finland, säger pappan och fnyser till."



Mitt råd; för de här 3.000 kronorna du fick (killen hade krävt 10.000 €, tjena liksom) tycker jag antingen att du köper dig och din far varsitt liv, alternativt självinsikt, eller skänker de till Unicef (ni är väl världsföräldrar vänner?). Man skulle ju kunna tycka att det finns viktigare saker att bry sig om här i livet än det där. Eller? Skäms.

1 kommentarer:

- sa...

Alltså, det saknas ju ord för människor som dem. Sån jäkla skandal är det ju inte. Visst, klantigt gjort, men ärligt talat; who the fuck cares?