onsdag 23 april 2008

Doodle: det här med särskrivning.

Man läser ju en hel del bloggar, blir ju så, och.. fan jag hatar särskrivningar.. värre än stavfel och syftningsfel och allt. Det ser fel ut, det är fel, det ser korkat ut, det är obildat. So, when in doubt --- skrivihop! Är helt inne på att man när man bloggar har en viss artistisk frihet gällande sitt språk, ffs jag är "the queen of svengelska"... men det är ngt med särskrivningar.. kanske just att det inte är ett medvetet fel, utan bara ngt som folk gör för att de helt enkelt inte kan skriva på korrekt svenska?! Läs på här nu.











De säger ju att "ingen vill se dum ut" ... men jag börjar ju undra. När jag försöker läsa en blogg som är nersmittad med särskrivningar vill jag verkligen bara dunka huvudet i skärmen och skrika. Jag ser liksom inte innehållet (vilket ofta är av tvivelaktig kvalitet ändå iofs) utan bara de fula, vidriga särskrivningarna. Visst, jag är lite av en bitterfitta idag, men... skärpning. Blir så förbannad.

Låt oss gå till "Jihadskörkortsteori" och ta privat lektioner. (snacka om att bara rikta sig till en specifik målgrupp btw.)


källa


6 kommentarer:

urkan sa...

privatlektioner?

Drinx sa...

Men förlåt så jävla mycke då >_> *snyft*

Unknown sa...

Olof, jag hoppas du inser att särskrivningen där är medveten, såsom på bilden? annars får du fan inte ngn mat sen ;D

urkan sa...

Ok, visst. Jag kryper till korset här. Jag var för förundrad över varför man döper en körskola till Jihad (terroristernas favoritkörskola?) för att inse att dom faktiskt särskrivit privatlektioner.

Anonym sa...

All is well... :)

Fattar inte vad det är för ondskefull profileringsfirma som har tillåtit den där logotypen. omg

Unknown sa...

Hänke; du har ju andra attribut som jag gillar, som faktiskt väger upp din oförmåga att skriva ihop ord. :) *klappa på* finaste lilla henricen med c.