tisdag 27 maj 2008

Doodle: det här med en del mornar.

Jag delar med mig av morgonens första skickade mail, åh, mina livlinor under dagen, mina "jobb"mail, tur att man har vänner som också tvingas spendera dagen framför skärmen.

Gah! Morgonen började ju bra… men sen! Sen gick det snabbt utför. När jag kom till mina föräldrar står pappa typ på garageuppfarten, helt hypad och typ ”GO, GO, GO!” .. medan jag var mer… ”Go…. Where…? Coffee? Mhmm?” .. tydligen så skulle jag hjälpa honom lämna bilen på verkstaden och sen cykla därifrån, så farsan hivar upp min cykel på släpkärran medan jag kutar in med schäfern och försöker få ihop lite frukost att ta med.. pappa frågar om jag har med mig cykelnyckeln. Vilket jag självklart inte har. Varför skulle jag ha det liksom? Jag ska ju bara cykla över hela stan idag… så pappa hivar av min cykel, hivar på mammas, som för övrigt är den mest drivlösa cykel i hela världen, jag hatar den... det är den enda cykel jag känner till som typ saktar ner i nerförsbackar. Inget driv what-so-ever.., sen springer jag ut till bilen och gasar efter min far som redan satt av… halvvägs till macken inser jag att jag i stressen har glömt mitt insulin.. så vid macken får jag cykla hem igen, trycka i mig lite frukost, försöka lugna ner mig en aning, men fick mest ont i magen. Cyklar till jobbet och när jag joinar lämmeltåget av arbetare som kodar in sig, medan jag har Babyshambles i lurarna var det grymt svårt att förstå varför man inte bara vände om, åkte o köpte ett pack Coronas, ett pack cigg, lurade ut sina vänner för att lägga sig i trädgårdsföreningen och filosofera hela dagen. Nu sitter jag helt genomsvett, med magont, onda lår tack vare the bike from hell här på jobbet och tänker ”fan va mkt bättre man mådde för två timmar sen ;)”

Livet är inte gjort för att sitta på en stol hela dagarna, fan, känner att kvällarna blir viktigare och viktigare. Därför är det lite tråkigt när man som igår kommer hem och är så jävla trött. Man känner sig som världens mest tråkiga människa, och just nu vill jag inte vara det! Jag vill vara glad, rolig, intressant! Beroendeframkallande! Yes.
Jag vill vara nikotin.

1 kommentarer:

- sa...

För mig är du nikotin darling! Jag skulle inte klara av mina dagar om jag inte fick ett jämt intag av dig.