måndag 19 maj 2008

Jana: Det här med folk.

Ibland undrar jag hur folk tänker. Om de ens tänker alls.

Läs.

Kan någon förklara för mig var någonstans idén med att döpa sin son till Pripps är bra?

"– Det kändes hemskt i början. Vi var inställda på Pripps, när vi såg honom för första gången så var han en Pripps.
Att namnet skulle orsaka sonen obehag var aldrig något som de tänkte på.
– Kanske att det skulle vara lite åt det komiska hållet, men aldrig obehagligt.
De orkade inte överklaga men motsätter sig fortfarande beslutet."

Det. kändes. hemskt. i. början. Que??

Eller vad säger jag. Klart att det kändes hemskt. En människa som har samma namn som ett dryckesföretag (som främst är känt för öl) måste ju automatiskt bli en framgångsrik och duktig person, det måste ju komma automatiskt med ett sådant starkt namn. Se bara på Homer Simpson när han bytte namn till Max Power, allt gick ju så mycket bättre för honom då. Så klart ungen ska ha ett starkt, kraftfullt namn.

Förresten, om det nu är så otroligt hemskt och de motsätter sig beslutet, varför orkar de inte överklaga? Jag menar det måste ju vara enklare än att ställa upp på en intervju och anstränga sig för att se missbelåten ut (vilket totalt misslyckas) med Aftonbladet? Eller iofs, uttrycket orka brukar ju visserligen anses att duga som svar på något man inte orkar att göra. Så orka liksom.

Nu tror jag att jag är klar med att leka moraltant. Laters.

0 kommentarer: