onsdag 21 maj 2008

Jana: Det här med att svara på vem man är.

Linda hade svarat på denna lista, och avslutade med att fråga vem man själv var. So here it comes:

DIG

1. Hur lång är du? 181 centrimetrar.
2. Vad vill du bli när du bli stor? Lycklig, kär och framgångsrik.
3. Vad pluggar du? Kulturvetenskap med konstvetenskap som inriktning.
4. Har du långt hår? Ja.
5. Vilken hårfärg har du? Blond.
6. Sminkar du dig? Ja. Förutom pluggdagarna hemma såklart. Vilka är många nuförtiden.
7. Har du haft sex senaste månaden? Jag svarar med en motfråga: Jag har världens hetaste pojkvän?
8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu? Hörrö, vi får ta och lära känna varandra innan vi ställer såna frågor!

FAMILJEN
1. Bor dina föräldrar ihop?
Ja, mor och far har hållit ihop i över 20 år nu!
2. Vem är bäst, mamma eller pappa? Mina kära föräldrar är lika bra.
3. Hur många syskon har du? En lillebror!
4. Vad är det senaste du sa till din mamma? Sa? Puss, hejdå. På msn? Åh tack, du är världens snällaste mamma!
5. Vilken mat lagade din pappa senast? Mina föräldrar brukar laga mat ihop, senast var det nog ugnsbakade rotfrukter med kött?
6. Hur många ställen har du bott på? Med mor och far här i Linköping, 4 st. Själv i Lkpg, 2 st. Och så Köpenhamn, 2 st.
7. Vem i din familj stör du dig mest på? Jag stör mig inte på någon?
8. Vilken familjemedlem är snällast? Alla är snälla på sina egna sätt.
9. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Familjeutflykt där bror givetvis var med, till Rimforsa för nån vecka sen.
10. Hur gammal är din mamma? Min mor fyller jämna 45 iår!

KOMPISAR
1. När var du senast med nån kompis? Hemma hos Fia i fredags för spelkväll.
2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Hos Mimmi i Davos.
3. Vem har du varit kompis med längst? Johanna!
4. Vem känner dig bäst? Fialotta! Hon förstår mig alltid.
5. Längsta tid du varit osams med en kompis? Jadu?
6. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans / hennes tröja om du gjorde det? Hata en väns klädesplagg? Trivs de i vad de har på sig är det inte min plats att försöka påverka deras klädstil.
8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nej.

KLÄDER
1. Vad har du på dig idag?
Pluggkläder, need to say more?
2. Har du bytt om idag? Nej.
3. Favorittröja? Eum min gråa cardigan med liten puffärm? Jag är mer en klänning/kjol flicka.
4. Sexigaste klädesplagget på andra könet? Svarar som Linda, vita boxer går alltid hem.
5. Har du gett bort kläder nån gång? Klart! Senast sydde jag en myströja till min pojke.
6. Har du ångrat ett klädköp nån gång? Haha ja! Fast det var länge sen. Jag vet numera vad jag vill ha/behöver/klär i.
7. Har du handlat kläder genom internet? Ja. Fast det var ett tag sen nu.
8. Har du ljugit om bh-storlek nån gång? Nej, varför skulle jag göra det?
9. Fulaste plagget andra könet kan ha? Fel storlek på kläderna tycker jag gör vilket plagg som helst fult.
10. Vad använder du för skor? Vardag = ballerinaskor och vita tygskor. Utgång = alltid högklackat!

10. Äta småkryp? Nej tack.
11. Är du bäst? Du kan ju inte bara fråga om man är bäst, du måste ju fråga på vad också!
12. Älskar du dina vänner? Klart, de är små solstrålar i mitt liv.
13. Är du lat? Ja. Eller, jag tycker om när andra gör saker åt mig? (a)
14. Är du spelberoende? Spelar inte alls.
15. Vad spelar du? Ingenting.
16. Älskar du någon? Ja, något så otroligt mycket!

VÅGAR DU
1. Skrika åt dina föräldrar?
Om det skulle behövas. Men det har det aldrig gjort.
2. Klä dig annorlunda? Om jag skulle vilja, men varför skulle jag det?
3. Vara dig själv? Vem annars skulle jag vara, någon annan? Skulle inte tro det!
4. Visa dig i bikini / badbyxor? Ja.
5. Fisa inför din pojk / flickvän? Eum.. alltså, vågar skulle jag väl. Men jag vill inte.
6. Pierca dig? Gjort, och borttagen.
7. Ge dig på utmaningar? Utmaningar är det som utvecklar en!
8. Ha sex på offentlig plats? Om andan skulle falla på.
9. Vara omogen? Tro Sture att jag skulle våga!

Sådär. Nu var denna pluggpausen slut. Laters.

1 kommentarer:

Unknown sa...

Lilla Jana, du är fiiiinast i världen. Gick igenom en del av dina svar och insåg att jag skulle svarat så annorlunda på en del.. aldrig skrikit på sina föräldrar..?! men hur får man dem då att lyssna? Du känner mig lätt bäst med, den enda som får se _alla_ mina dåliga sidor. Puss!